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Business Hours

Menu: Settings → Business Hours

This menu point serves for the administration of business hours and holidays. The recorded entires are used for the escalation.


An Incident only escalates within the recorded business hours under consideration of holidays.

Create a new holiday

In order to create a new holiday you have to click on the “New” symbol (2) below holiday.
A new line will appear in the holiday list.


You have to enter the following data:

Holiday name Here you have to enter the name of the holiday (e.g. Christmas Day or Labor Day).
Date of holiday You can enter the date of a holiday by clicking on the calender symbol ().


To save the newly created holiday, you just have to click on the „disc“symbol in the same line (). Click on the „cancel“symbol () in case you do not want to save your changes.

Edit a holiday

To edit a holiday, you just have to click on the „edit“symbol (3).
The holiday line will be extended around the „Disc“symbol () and the “Cancel“symbol (). Afterwards, you can edit the holiday.

Delete a holiday

Um einen Feiertag zu löschen, wird in der Feiertagsliste auf das Papierkorb“-Symbol () des entsprechenden Feiertages geklickt.


Nach Bestätigen der Sicherheitsfrage wird der Feiertag gelöscht.

Bearbeiten der Geschäftszeiten

Um die Geschäftszeiten zu bearbeiten, wird auf das „Bearbeiten“-Symbol () des entsprechenden Wochentages geklickt.


Die Maske erweitert sich um das „Disketten“-Symbol () und das „Änderungen verwerfen“-Symbol ().


Arbeitsbeginn und Arbeitsende können durch Klick auf das Kalendersymbol () ausgewählt werden. Anschließend können die Änderungen durch Klick auf abgespeichert werden.